Vélemények, információk, ajánlók a Képzési Központ munkatársainak tollából!

Tovább a képzési központ honlapjára.

Hírek

Új Dimenzió Képzési Központ a Facebookon!

Cikksorozat és képzés a civil szervezetek gazdálkodásáról!

Szeretnénk figyelmükbe ajánlani képzésünket, hiszen a civil szervezetek, egyesületek nehezen igazodnak ki a pénzügyi jogszabályok sűrű erdejében. Ebben segíthet a most induló sorozatunk és persze a képzésünk is. Pár téma melyeket a blogunkon jövőben tervezünk részletezni.

  1. a beszámoló elkészítése és közzététele
  2. hogyan lesz adószámunk?
  3. Mikor kell könyvvizsgáló?
  4. Jár még az illetékmentesség?
  5. Társadalombiztosítási kötelezettségek
  6. Áfa és a civil szervezetek
  7. Gazdálkodhatunk? vállalkozási tevékenység és a társasági adó
  8. és persze a legfontosabb a közhasznú jogállás megszerzése 

A részletek a blogunkon, és a 2014. április 24-i képzésünkön

 1)      A beszámoló elkészítése és közzététele

A civil szervezetek az elmúlt években lassan hozzászoknak, hogy egy év zárásaként beszámoló készítési kötelezettség terheli őket. E nélkül nem tudtak pályázni, nem volt törvényes a működés. 2013 új vívmánya, a letétbe helyezés viszont nem mindenki számára ismert. A civil szervezeteknek a beszámolóikkal kapcsolatos kötelezettségük, az elkészítésen és a jóváhagyáson túl az is, hogy azt megküldjék az Országos Bírósági Hivatalnak. A hatályos jogszabályi rendelkezések szerint a beszámolókat és közhasznúsági mellékletüket papír alapon van kell a a 1363 Budapest, Pf. 24. postacímre, minden év május 31. napjáig elküldeni. Amennyiben a civil szervezet bármilyen okból ezen határidőn belül nem tud eleget tenni a kötelezettségének, akkor azt további egy évig még pótolhatja. Ezen határidő elmulasztását követően azonban a civil szervezettel kapcsolatos nyilvántartást vezető bíróság törvényességi ellenőrzés céljából értesítést küld az ügyészség részére.

 2)      bejelentkezés az adóhatósághoz

A beszámolási kötelezettséggel kicsit lehet, hogy előreszaladtunk, azoknak akik most kezdenek csak az egyesületük, alapítványuk létrehozásához, majd csak egy év múlva kell a beszámolót elkészíteni. Viszont bírságot már addig is össze lehet gyűjteni: ha a szervezet létrehozásával egy időben nem igénylünk adószámot.

Tevékenységet ugyanis csak adószámmal rendelkező szervezet folytathat. Adószám megállapítása érdekében a civil szervezet köteles az állami adóhatóságnál (NAV) bejelentkezni. A bejelentkezést a jelölt szervezeteknek az adókötelezettségük keletkezésétől számított 15 napon belül kell megtenniük a NAV – civil szervezet székhelye szerint illetékes – alsó fokú adóztatási szervénél. Míg egy cég esetében egy-egy ügyvéd ezt automatikusan megteszi, sajnos civilek esetében ez könnyedén elmaradhat.

 

Címkék: gazdálkodás

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://ujdimenzio.blog.hu/api/trackback/id/tr245996519

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.