Szervezetirányítási alapismeretek (1. modul)
- A hallgatók megismerkednek a civil szervezetek működésének, környezetének szabályozásának alapjaival
- a jogi és szabályozási környezet alapfogalmai,
- a szervezet típusok
- a szervezetek és csoportok vezetésének alapjai
- a non-profit szervezetek forrásteremtéséhez szükséges elméleti alapismeretek,
- a legfontosabb forrásteremtési technikák, és azok megszerzéséhez szükséges kompetenciákat,
- a forrásteremtési stratégia és akcióterv készítésének folyamata
Internet, marketing (2 modul)
- A hatásos üzenet megfogalmazásának követelményei a legfrissebb marketing kutatások alapján.
- Milyen szempontokat kell figyelembe vennünk, hogy üzenetünk elérje, meghallgatásra találjon és aktivitásra sarkaljon? Hogyan segíthet az üzenet, hogy meghalljanak minket a reklámzajban?
- Az integrált marketing fontosságának és kritériumainak bemutatása. Az integrált tervezés folyamatának bemutatása. Célcsoport meghatározása és legjobb elérésük
- A web 2.0 eszköztárában rendelkezésre álló eszközök (weboldal, blog, közösségi média) bemutatása, használatuk, használata a marketin tervezés során
- CRM: a célcsoport egyedi megszólításának eszköztára. Adatbázis építése és kezelése, jogi feltételek. Hatékony hírlevél írás. A hírlevelek küldésének fő szabályai, technikai háttere.
- Valódi esettanulmányok bemutatása és valódi esetek/problémák feldolgozása a csoporton belül
Projekt- és kampányszervezés (3 modul)
- A projekt- és kampánytervezés alapjai.
- Célmeghatározás, valamint helyzet- és problémaelemzés. Paraméterek felállítása (pénzügyi, időbeli, személyi és tárgyi feltételek).
- Döntéshozatal módja, valamint a szerepek meghatározása.
- A főbb irányítási és koordinációs technikák bemutatása. A csapat felépítése, a munkahatékonyság növelése. A döntési, visszacsatolási- és ellenőrzési mechanizmusok kialakítása (különös tekintettel a határidők és a költségvetés tekintetében), az információáramlás biztosítása, a munka dokumentálása.
- Megvalósítás külső feltételeinek biztosítása. A szükséges engedélyek beszerzése, hatósági ügyintézés. Kapcsolattartás a partnerekkel, önkéntesek bevonása.
- Projekt eredményeinek értékelése. Elértük-e a célunkat, s mit gondolnak az elvégzett munkáról a célcsoport tajgai, valamint projektcsapat tagjai? Az elért eredmények és az oda vezető folyamat vizsgálata, a sikerek és hibák meghatározása, következtetések levonása.
- Esettanulmány, jó és rossz példák bemutatása. Hogyan tanuljunk másoktól, s mások hibáiból?
Együttműködés és kommunikáció (4.modul)
- az emberi kommunikáció, valamint a saját és szervezetük kommunikációjának elemei, fejlesztési lehetőségei,
- a hatékony személyes és szervezeti kommunikáció
- Az elméleti és gyakorlati rész: egymásra épülése következtében konkrét prezentáció és tárgyalási stratégia, asszertív viselkedés
- az emberi viselkedés pszichológiai háttere, csoportpszichológiai és -dinamikai elemek valamint a konfliktus kezelés alapvető technikái
- az együttműködéssel érintett szektorok bemutatása
- PR tevékenységek
- a hagyományos kommunikációs eszközök:
- média és sajtó, kiadványok
- hogyan használhatjuk ingyen a médiát